Monday, January 5, 2009

PROGRAM PENUTUP BAGI TAHUN 2008.

Program bagi Penutup Tahun 2008 bermula lepas punch kad terakhir jam 5.20 petang di office.

Lepas maghrib, singgah sekejap kat masjid Al Azim ada program bacaan Yasin sempena tahun baru 2009. TYT Melaka dan Ketua Menteri Melaka yang rasmikan majlis tu.
Ketua Menteri Melaka sedang memberikan perutusan Tahun Baru .

Sebenarnya kami ada program Task Force menjelang tahun 2009. Program ini anjuran KARISMA Melaka. Ketuanya Al Amin yang baju putih tu. Antara yang hadir memberi sokongan adalah Ustaz Rahimin Bani, Ketua Pegawai Penguatkuasa JAIM ( baju melayu hijau ), Tuan Haji Norazmi Mat Noh, YDP JIM Negeri Melaka, Tuan Haji Abd Aziz Omar, YDP JIM Melaka Tengah. Turut serta dalam gambar tu adalah Ustaz Hanuar Talib, seorang penceramah bebas yang juga SU Kerja JIM Melaka.

Sebelum turun padang mengedarkan Risalah Mengenai Menutup Aurat, Risalah Palestine dan lain lain. Sedikit pengisian Motivasi di berikan oleh Saudara Fauzan Ibrahim kepada semua yang terlibat dalam program tu..
Kami berpecah kepada beberapa kumpulan dan bergerak ke Dataran Pahlawan, Dataran MBMB dan Hang Tuah Mall. Tujuannya adalah untuk sama sama menyampaikan sedikit risalah dan berkongsi pandangan mengenai beberapa perkaraseperti Palestin dan sebagainya kepada masyarakat umum yang sedang ghairah menyambut Tahun Baru.
Baik juga kat Melaka tiada sambutan besar besaran yang dianjur oleh kerajaan seperti tahun sebelumnya. Hanya ada sambutan yang dianjur oleh pusat pusat hiburan di sekitar Melaka Raya.
Dalam takda takda sambutan pun, sehingga pukul 1 pagi kami di tempat tempat tersebut, masih ramai lagi anak muda kita yang leka. Remaja lelaki dan perempuan masih lagi berpeleseran hingga awal pagi. Semasa bangun jam 4.30pagi untuk qiamulail di masjid al azim, masih lagi kedengaran bunyi motorsikal mat mat rempit ni..
Lepas ni solat sunat, saya terus ke Maidin 24 Jam untuk membeli belah barang keperluan harian dengan saudara Zairi Suboh. Rupanya seronok juga shopping pagi pagi ni.. Lepas shopping sementara tunggu azan, kami singgah minum ni kedai mamak kat melaka baru, tokey kedai tu baru je bukak kedai, belum habis kemas, saya dah tanya "dah boleh makan ke?" Boleh katanya..
Lepas solat suboh di Masjid Pengkalan Batu, terus balik rumah.

No comments: